Vagn

Nu börjar det bli dags att bestämma sig för vilken vagn vi skall ha!
Vi har velat endel eftersom de kommer bli lite tajt med att få in de större modellerna i bilen.
Men enligt de på babyproffsen skulle vi ha en hel drös modeller att välja på ändå, skönt!
Men vi båda tycker om Emmaljunga city cross, med liggdel och en sittdel och då med de snygga PP färgerna!
Men de finns två olika vagn chassin om jag förstått de rätt, de ena har 4 st stora fasta hjul och de andra har två stora fasta och två svängbara mindre hjul framtill! Vilket är egentligen bäst? Den skall ju vara körbar i Februari-Mars men de kommer nog vara till våren och sommaren vi använder den som mest! Så ge mig tips, vilken hade ni valt?
Sen är också den stora frågan, skall man köpa en ny vagn eller skall man kanske köpa en från blocket?
Självklart är jag mest sugen på en ny vagn för då får jag fria händer att välja vilken färg den skall ha och alltid roligare med nytt! Men prisskillnaden är otrolig!

Postat av: J

Den med svängbara hjul fram är otroligt mycket lättare. Den är också lättare att köra i snö. Men Emmaljunga brukar ha på sina vagnar så att man kan låsa framhjulen om man tycker det är lättare i snön. Så jag hade absolut kört på en med svängbara hjul. Sparar mycket på ryggen dessutom när man ska både svänga och vända på den.

2011-10-02 @ 17:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: