<3

Tänk vad mycket man förändras när man väntar barn, då menar jag på alla sätt. Kroppsligt och utseemndemässigt är det ganska självklart och det förstår vi alla och dom flesta kan tänka sig och förstår hur det är. Men de mest påtagliga förändringarna som jag känt är nog mig som person, jag har omprioriterat väldigt mycket, jag bryr mig inte alls om hur jag ser ut, både på gott och ont. Men de mest possetiva med den förändringen är att jag inte alls har några tankar kring mat, vikt och ångest över portions storlekar. Nu slevar jag upp maten på tallriken och ju mer mat dessto bättre, för jag är faktiskt hungrig. Hade de vart innan så hade jag troligen fått panik och mest pillat i maten, jag kunde endast ta till mig små barn portioner. Jag hade väldigt svårt att veta när det var dags att äta, speciellt om jag var stressad. Men nu vill jag helst äta jämt och låter mig själv helt utan tankar stoppa i mig det jag är sugen på. Jag har sedan jag blev gravid gått upp från 43 kg som jag vägde ibörjan till mina 61 kg nu, det är väldigt mycket för min kropp, men de passar mig fint tycker jag faktiskt och det är jag stolt över att känna. Jag är vädligt fast besluten om att gå upp ytterligare lite till för att kunna behålla vikten även efter Isabelle är född, jag är ju ändå 171 cm lång och då tycker jag man bör väga runt 57 kg.
Kort sagt så är jag kvitt med alla mina problem kring mat och vikt, jag är ganska övertygad om att det aldrig kommer att komma tillbaka! Skönt!

Postat av: Malin

Hej gumman!

Visst är det konstigt hur man förändras genom att vara gravid!

Tack så hemskt mycket för hjälpen med min blogg! <3

Jag är så stolt över bloggen min!

Puss och Kram älskar dig <3

2011-12-06 @ 15:26:47
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, det måste kännas jätteskönt! Heja, heja!

2011-12-06 @ 16:51:46
URL: http://storadochlillas.wordpress.com
Postat av: Emma

Så skönt att det inte längre är något problem med maten! Tycker inte att man ska hänga upp sig så mycket på kilona, man går upp det man behöver för barnet. Kram på dig.

2011-12-06 @ 18:46:39
URL: http://lillafamiljenlindstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: