Nostalgi

Det fanns inget mera underbart än veckan i Falkhyddan tillsammans med familjen, jag längtade så innerligt varje år.
Om man på morgonen låg kvar lite extra i sängen kunde man höra alla andra i familjen vakna till liv och
det blev ett speciellt eko i huset, det ljudet minns jag än idag och det var till den känslan jag längtade till.
Pappa jag minns så tydligt dina sprukna och jordiga arbetar händer som under veckan fick vila. Dom blev
i mina barn ögon "vanliga händer", det var stort för mig och enda gången på året det hände. Jag var så glad för din skull!
Vi barn sprang till den lilla kiosken och köpte 50 öres tuggumi, min favorit var Jenka och vi
stod i telefonkiosken och ringde Mormor.
På skrea strand låg vi hela dagarna och jag samlade maneter, till fika blev det Pappas bullar.
Mina systrar luktade långa vägar kokosolja och jag vill minnas Falkhyddan som Sol och bad.
Men kom mot förmodan regnet så tog Pappa och Ola med oss till Falkenbadet där vi svingade
oss i lianen och dök.
Doften av hav, sommar och rosenbuskar som mötte mig varje morgon,
Finare minnen än dessa har jag inte, detta är ren lycka!
Det fanns inget mera underbart än veckan i Falkenhyddan tillsammans med familjen,
jag längtade så innerligt varje år.  Om man på morgonen låg kvar lite
extra i sängen kunde man höra alla andra i familjen vakna till liv och
det blev ett speciellt eko i huset, det ljudet minns jag än idag och
det var till den känslan jag längtade till.

Delar av familjen :)


Pappa jag minns så tydligt dina sprukna och jordiga arbetar händer
som under veckan fick vila. Dom blev i mina barn ögon "vanliga händer",
det var stort för mig och enda gången på året det hände. Jag var så glad för din skull!

Vi barn sprang till den lilla kiosken och köpte 50 öres tuggumi, min favorit var Jenka och vi
stod i telefonkiosken och ringde Mormor.
På skrea strand låg vi hela dagarna och jag samlade maneter,
till fika blev det Pappas bullar. Mina systrar luktade långa vägar
kokosolja och jag vill minnas Falkhyddan som Sol och bad.
Men kom mot förmodan regnet så tog Pappa och Ola med oss
till Falkenbadet där vi svingade oss i lianen och dök.

Doften av hav, sommar och rosenbuskar som mötte mig varje morgon,
Finare minnen än dessa har jag inte, detta är nostalgi och ren lycka!


Jag & Ola på skrea strand





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: